Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Centralna (Plebiscytowa)
(3)
Filia nr 1 (Chorzowska 37)
(4)
Filia nr 2 (Łagiewnicka)
(2)
Filia nr 5 (Krauzego)
(1)
Filia nr 6 (Chorzowska 73)
(2)
Biblioteka Centralna - zbiory specjalne (Plebiscytowa)
(1)
Autor
Aron Elaine N
(1)
Brian Rachel (1971- )
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Hellsten Tommy
(1)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(1)
Jaszczurowska Maria
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Niewinna Beata
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Staśczak Zbigniew
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(1903)
6-8 lat
(1393)
9-13 lat
(998)
0-5 lat
(817)
Młodzież
(549)
Nauczyciele
(8)
14-17 lat
(341)
Niewidomi
(196)
Dorośli
(79)
Szkoły podstawowe
(74)
Niedowidzący
(68)
18+
(44)
Rodzice
(38)
Szkoły średnie
(34)
Logopedzi
(11)
Klasa 4.
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Klasa 3.
(6)
Szkoły ponadgimnazjalne
(6)
Bibliotekarze
(5)
Klasa 2.
(5)
Terapeuci
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 6.
(4)
Kobieta
(4)
Licea
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 8.
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły średnia
(3)
Chłopcy
(2)
Cudzoziemcy
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 7.
(2)
Literatura polska
(2)
Proza
(2)
Przedszkola
(2)
Studenci
(2)
0-5
(1)
6- 8 lat
(1)
6-8
(1)
7-9 lat
(1)
9-13
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(1)
Grupa wiekowa Młodzież
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 5
(1)
Klasa 6
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Menedżerowie
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ojcowie
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom nauczania Gimnazja
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura fińska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(2)
Alkoholizm
(1)
Asertywność
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Handel narkotykami
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Prawa dziecka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samopoznanie
(1)
Szacunek
(1)
Tajemnica
(1)
Tolerancja
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Wrażliwość
(1)
Współuzależnienie
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Audiobooki
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby ; poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka ; wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa ; pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie ; zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu ; przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem ; uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem ; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Centralna (Plebiscytowa)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Filia nr 1 (Chorzowska 37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komiksowy podręcznik dla dzieci, który w prosty sposób wyjaśnia, co to są granice i jak je stawiać, okazując szacunek sobie i innym. Co zrobić, gdy zachowanie drugiej osoby nas krępuje lub wręcz budzi strach? Jak nie zapominać, że nasze ciało należy do nas i to my decydujemy, z czym czujemy się dobrze, a co nas wprawia w zakłopotanie? Trudna sztuka asertywności jest w tej książce przedstawiona w prosty, bezpretensjonalny i humorystyczny sposób. Autorka ilustruje każdy przykład komiksowym rysunkiem, który podpowiada dzieciom, jak jasno komunikować własne potrzeby, szanując przy tym granice innych ludzi. Bezcenne narzędzie dla rodziców, nauczycieli i edukatorów! [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Centralna (Plebiscytowa)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3(02.053.2) (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Centralna - zbiory specjalne (Plebiscytowa)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDA-m (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowy Początek)
Książka adresowana do dorosłych dzieci alkoholików, wychowawców, terapeutów, nauczycieli, opiekunów i rodziców zastępczych.
Dorosłe dzieci alkoholików i te wychowane w rodzinach dysfunkcyjnych stanowią ogromną część naszego społeczeństwa. Wiele z nich nie zdaje sobie jednak sprawy, jak olbrzymie piętno odcisnęły na całym ich życiu trudne przeżycia z dzieciństwa. Nie wiedzą, dlaczego tak trudno jest im wyrażać emocje, czemu tak źle czują się we własnym domu, popadają w perfekcjonizm i za wszelką cenę unikają konfliktów, i dlaczego, mimo nieustannych prób zadowolenia innych, wciąż dręczy je poczucie winy. DDA mają wdrukowane przekonanie, że ich potrzeby się nie liczą, a o tym, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, nikomu nie wolno opowiedzieć. Ta wyjątkowa książka w dobitny sposób pokazuje, co dzieje się z dzieckiem dorastającym w cieniu choroby alkoholowej rodzica. Autor przystępnie i z empatią wyjaśnia, skąd bierze się uzależnienie (i współuzależnienie), a także przedstawia jego schemat na tle całego wielopokoleniowego systemu rodzinnego. Lektura książki Hellstena to uzdrawiająca podróż, bardzo często trudna, ale prowadząca czytelnika, który zmaga się ze swoją tożsamością DDA, do zrozumienia i wybaczenia, a przede wszystkim – do nawiązania kontaktu z samym sobą i uleczenia swoich relacji ze światem. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6 (Chorzowska 73)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała przy współpracy Centrum Profilaktyki Społecznej w Milanówku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Centralna (Plebiscytowa)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Filia nr 1 (Chorzowska 37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Filia nr 2 (Łagiewnicka)
Brak informacji o dostępności: sygn. 613 (1 egz.)
Filia nr 6 (Chorzowska 73)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ADHD - zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością - stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka - doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym - łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe. [okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 (Chorzowska 37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są tu osiowe objawy tego zaburzenia z kręgu autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (Krauzego)
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 (Chorzowska 37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 (Łagiewnicka)
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej